۱۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

طرز تهیه ساندویچ زبان به روش مکزیک

نحوه درست کردن ساندویچ زبان مکزیکی غذایی لذیذ و عالی

آماده سازی و پخت ساندویچ زبان مکزیکی : 142 دقیقه

مواد لازم جهت تهیه ساندویچ زبان مکزیکی :

زبان گوساله 500 گرم

پیاز متوسط 2 عدد


نمک و فلفل به میزان لازم

برگ بو 2 عدد

ساقه کرفس 2 عدد


روغن کانولا 3 قاشق غذا خوری

لوبیا قرمز کنسروی 3 قاشق غذا خوری

فلفل هالوپینو خرد شده 1 عدد


آواکادو رسیده 2 عدد

Image result for ‫ساندویچ زبان مکزیکی‬‎

 

  • وحید حسینی
  • يكشنبه ۳۱ شهریور ۹۸

دلایل ایجاد بازار سیاه دارو در کشور/شناسایی مسیرهای قاچاق

 پدیده قاچاق دارو به داخل و قاچاق دارو به خارج دو پدیده مهم در این بازار هستند که سازوکار خاص خود را دارند. سوداگران این حوزه بنا به دلایل و انگیزه‌ای که بر اساس سیاست‌های وزارت بهداشت ایجاد شده، اقدام می‌کنند.

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت:سوداگران برخی از فرآورده‌های دارویی را که در داخل یافت نمی‌شود، از مجرای غیرقانونی تهیه و از خارج وارد کشور می‌کنند. البته عمده این داروها، داروهای برندی هستند که ما معادل آن را در داخل داریم.

دلایل ایجاد بازار سیاه دارو در کشور/شناسایی مسیرهای قاچاق

  • وحید حسینی
  • يكشنبه ۲۴ شهریور ۹۸

نکات مهم در تهیه خیارشور

خیارشور های بازاری که خیلی ترد و خوش طعم هستش و اکثرا به صورت دبه ای از همدان به کشور پخش میشند روش خاص و فوری دارند.

مواد لازم خیارشور دبه ای

خیار >> ٢ کیلو
سبزی ( نعنا ،ترخون، مرزه ) کلا ٢٠٠ گرم
سیر>> ٨ حبه
نخود خام >> یک چهارم پیمانه
نمک >> ١ پیمانه
آب>> ١۴ پیمانه
سرکه سفید>> ١ پیمانه
فلفل تند >> ۶ عدد

طرز تهیه خیارشور فوری بازاری + ترفند ترد شدن

 

  • وحید حسینی
  • پنجشنبه ۲۱ شهریور ۹۸

چطور لکه های مختلف را از روی دیوار پاک کنیم؟

 

چطور لکه های مختلف را از روی دیوار پاک کنیم؟

کمتر کودکی است که به روشهای مختلف از مداد رنگی گرفته تا مداد شمعی و دستان کوچک خود یادگاریهایی روی دیوار منازل بر جا نگذارد. با ما همراه شوید تا با روش تمیز کردن لکه های مختلف از روی دیوار آشنا شوید…

 

لکه های مداد رنگی روی دیوار را به وسیله یک مسواک کهنه و کمی خمیر دندان پاک کنید. شما همچنین می توانید برای پاک کردن خطوط مداد رنگی روی دیوار گچی، مقداری جوش شیرین را درون آب حل کنید و با پنبه روی خطوط بکشید تا تمیز شود.

 

Image result for ‫پاک کردن لکه روی دیوار‬‎

  • وحید حسینی
  • پنجشنبه ۲۱ شهریور ۹۸

بهترین مکان ها و جاذبه های گردشگری کشور قطر + تصاویر

معرفی جاذبه های گردشگری کشور زیبای قطر

زبان رسمی کشور قطر

زبان رسمی این کشور عربی است از انگلیسی معمولاً به عنوان زبان دوم استفاده می شود. دین رسمی آن اسلام، واحد پول آن ریال و مساحت آن 493، 11 کیلومتر مربع است. قطر دارای ذخایر گستردهٔ نفتی و گازی است. مجله فوربس قطر را ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده است. قطر بالاترین شاخص توسعه انسانی بین کشورهای جهان عرب را داراست.

جغرافیای قطر

 

بررسی جغرافیای کشور قطر

شبه جزیره قطر از شمال شرق عربستان به داخل خلیج فارس گسترده شده است.خاک این کشور، مسطح بوده، و از یک صحرای خشک تشکیل شده است. شهرهای قطر عبارت اند از وکره، خور، دخان، زباره، شمال، مسیعید، رأس لفان.قطر شبیه جزیره ی کم ارتفاع و لم یزرعی واقع در خلیج فارس است .

شهر جدیدی به نام لوسیل و شهرکی جزیره ای به نام مروارید قطر نیز در این کشور در دست ساخت است. قطر در تابستان داغ ولی در زمستان معتدل تر است . میانگین بارندگی بین 50 تا 75 میلی متر است. دیدنی های قطر دیدنی های قطر شهرهای مهم:الریانی, الواکره, ام سعید مساحت:11,437کیلومتر مربع خط ساحلی:563کیلومتر مختصات جغرافیایی:25 درجه و 30 دقیقه شمالی و51 درجه و 15 دقیقه شرقی.

معرفی جاذبه های گردشگری کشور قطر

قطر برای گردشگرانی که به زیبایی و هنر علاقه دارند مکانی مناسب است. قطر زیبایی های متعددی برای گردشگران دارد اما به دلیل محدودیت زمان سفر گردشگران به قطر ما خواندن این راهنما را به شما پیشنهاد می کنیم تا بتوانید در کمترین زمان به تمام نقاط دیدنی قطر بروید.

گردشگری قطر جاهای دیدنی و مکان های گردشگری کشور قطر را در ادامه می بینید:

موزه ملی قطر یکی از جاذبه های گردشگری قطر بوده که دارای معماری پیچیده ای بوده که می توان آن را با یک طرح اوریگامی اشتباه گرفت. ایده معماری این بنا از رزهای صحرایی گرفته شده است. این رزها یک پدیده طبیعی خارق العاده و پیچیده است که از شکل گیری کریستال ها و در اقلیمی خاص پدیدار می شود.

برج های برزان دوحه از مکانهای دیدنی قطر

  • وحید حسینی
  • چهارشنبه ۲۰ شهریور ۹۸

طرز تهیه ترشی لیته

ما برای شما کدبانوهای عزیز مواد لازم برای تهیه کردن ترشی لیته را در این بخش قرار داده ایم.ترشی لیته از مجموعه دستورغذایی های ایرانی است که طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده ایم. ایرانی ها بیشر غذاهایشان را با ترشی می خورند. امروزه، ترشی لیته طرفداران بسیاری دارد، چون تهیه ی آن بسیار آسان است، خیلی سریع آماده می شود و بسیار هم خوشمزه است. امیدواریم از تهیه ی این ترشی خوشمزه لذت ببرید.

 

طرز تهیه ترشی لیته جنوبی

  • وحید حسینی
  • يكشنبه ۱۷ شهریور ۹۸

راهکار های طبیعی برای لاغر شدن

بهترین چای های گیاهی برای لاغری خیلی سریع:

چای سبز :

مطالعات مختلف توسط محققان ثابت کرد که مصرف چای سبز می تواند به بیماران چاق و دیابتی کمک کند که وزن را با افزایش متابولیسم چربی و سیری و سرکوب ژن های چاقی کاهش دهند.

 

  • وحید حسینی
  • يكشنبه ۱۷ شهریور ۹۸

طرز تهیه یک “زرشک پلو با مرغ” با طعمی باورنکردنی

زرشک پلو با مرغ مجلسی درست کنید حرفه ای و خوشمزه

زرشک پلو یکی از خورشت های لذیذ و خوشمزه ای است که در این بخش از آشپزخانه نمناک قصد داریم روش پخت آن را آموزش دهیم.زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ

همانطور که می دانید زرشک پلو با مرغ یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانیان است که اکثرا در مراسمات خاص و مهم خود مثل مراسم عروسی یا مراسم ختم از آن استفاده می کنند برای آنکه با روش پخت این غذای خوشمزه به روش کامل و ساده آشنا شوید در این مطلب از آشپزخانه نمناک ما را همراهی کنید.

خوشمزه-تر-کردن-زرشک-پلو-با-مرغ

 

  • وحید حسینی
  • يكشنبه ۱۷ شهریور ۹۸

جوجه کباب رژیمی مخصوص را با این روش بپزید

مواد لازم برای درست کردن سس ماست :

  • ماست :نصف فنجان
  • خیار :نصف یک عدد
  • برگ گشنیز:1 قاشق سوپ خوری
  • پیاز:1 قاشق سوپ خوری

  • وحید حسینی
  • شنبه ۱۶ شهریور ۹۸

هنگام سرماخوردگی مانع آبریزش بینی و عطسه نشوید

در روزهای اول سرماخوردگی از مصرف آنتی هیستامین بپرهیزید

هوا سرد شده و احتمال بروز عفونت های ویروسی دستگاه تنفس فوقانی یا همان سرماخوردگی معمولی در این روزها بیشتر است. از این رو توجه به یکسری نکات می تواند در درمان سرماخوردگی موثر باشد. 
نخستین گوشزد مهم در مواجهه با سرماخوردگی آن است که تا حد امکان در دو سه روز اول از سرکوب آبریزش بینی و عطسه احتمالی با آنتی هیستامین ها پرهیز شود. باید به بدن فرصت داد تا فرایند پاکسازی را از طریق دفع ترشحات انجام و از کلونیزه شدن ویروس ها در مخاط دستگاه تنفس نیز پیشگیری شود. 

در گوناگون95 همراه ما باشید.

آبریزش بینی

آبریزش بینی و عطسه

  • وحید حسینی
  • چهارشنبه ۱۳ شهریور ۹۸

کتاب دیجیتال چیست ؟

کتاب دیجیتال یا کتاب چاپی؟مساله ی مهم نوع کتاب نیست ، بلکه نسبت مطالعه ی ما است .

کتاب دیجیتال

 

سرانه ی مطالعه در ایران ۱۵ دقیقه در روز است ! و فرقی هم میان انسان کم سواد یا استاد دانشگاه وجود ندارد. در نتیجه ما ایرانی ها کم کتاب میخوانیم ! و در سبد اقتصادی خانواده های ایرانی، کتاب جایگاه خاصی ندارد. حال ، چه کتاب 10 تومانی چه کتاب گران تر. تماشای میلیون ها نفری که دست خالی ! از نمایشگاه های کتاب بین المللی تهران و … بیرون می روند، واقعیتی است تلخ ! امروزه ناشران کتاب های خود را به دو صورت : کتاب های دیجیتال و چاپی عرضه می‌کنند،که هر کدام از این دو صورت معایب و مزایا ی خود را دارد ، که ما در ادامه به آن میپردازیم.

  • وحید حسینی
  • دوشنبه ۱۱ شهریور ۹۸

مرزنجوش با خواصی که همه به آن نیاز داریم

خواص مرزنجوش برای سلامت ، زیبایی و درمان

مرزنجوش چیست؟خواص مرزنجوش

خواص مرزنجوش

مرزنجوش به اندازه ی پونه ی کوهی (ارگانو) که رابطه ی بسیار نزدیکی با آن دارد شناخته شده نیست، اما خواص مرزنجوشاز نظر پزشکی و درمان و سلامت و زیبایی بی نظیر است.مرزنجوش یک گیاه همه ساله است که خاستگاه آن مناطق مدیترانه است. این روزها، این گیاه را در باغ های سرتاسر جهان می کارند. این گیاه معمولا به عنوان جایگزینی برای پونه ی کوهی در آشپزی استفاده می شود و بافتی نرم تر و مزه ای نسبتا ملایم تر از آن دارد.

ارزش غدایی مرزنجوش:

هنگامی که شما از مرزنجوش در آشپزی استفاده می کنید ،احتمالا از انواع خشک شده آن و به مقدار نسبتا کم استفاده می کنید. در بخش سلامت نمناک میخوانید که یک قاشق غذا خوری از گیاه مرزنجوش، حدود 5 گرم کالری دارد، اکثر این کالری ها از کربوهیدرات های به شکل فیبر و قند طبیعی به دست می آیند، اما مرزنجوش منبع مهم و مناسبی از کربوهیدرات و قند و فیبر نمی باشد.همچنین به احتمال زیاد مواد مغذی قابل توجهی را تولید نمی کند، اما مقدار کمی از ویتامین K را دریافت خواهید کرد، همچنین می توانید میزان مصرف ویتامین A، ویتامین C، فولات و ویتامین B6 خود را با مصرف مرزنجوش افزایش دهید. مواد معدنی موجود در این گیاه حاوی کلسیم، آهن و منگنز می باشد.

خواص مرزنجوش و فواید آن برای افراد مختلف

بهترین مزایایی که مرزنجوش در رده سلامتی، پوست و مو به ما ارائه می دهد در ادامه این بخش از سلامت نمناک و در بحث بررسی خواص و فواید خوراکی ها آورده شده است.

1. خواص آنتی اکسیدانی مرزنجوش:

هنگامی که از مرزنجوش در یک ماده غذایی خوشمزه استفاده شود، خواص آنتی اکسیدانی را به بدن ما می رساند، که باعث بهبود سلامت قلب و عروق می شود. همچنین قادر به تنظیم سطح قند خون است، التهاب درون بدن را افزایش می دهد و به آرامش سیستم عصبی بدن کمک می کند.زمانی که به عنوان یک درمان موضعی استفاده شود، خواص آنتی اکسیدانی آن طیف وسیعی از مزایا را ارائه می دهد. اکثر محصولات پاک کننده تجاری مرزنجوش را به فرآیند فرمول بندی خود اضافه می کنند، زیرا باعث صاف شدن پوست و جلوگیری از چین و چروک می شود و در درمان پوست های مستعد آکنه، اگزما و بثورات را موثر است.

فواید مرزنجوش

  • وحید حسینی
  • شنبه ۹ شهریور ۹۸

خواص بیشمار آناناس

آشنایی با تمام خواص و فواید آناناس برای سلامت ، درمان و زیبایی پوست و مو

حتما شنیده اید که می گویند برای کسب انرژی بیشتر روزانه برای خود آب آناناس تهیه کنید و صبح زود میل کنید تا روز با نشاطی آغاز کنید. آناناس یک میوه استوایی است که در هر فروشگاهی در دسترس است. کولمبوس بعد از سفر به آمریکای جنوبی، آناناس را به اروپا برد و آناناس به عنوان میوه ای عجیب و غریب شناخته می شد، و تنها در ضیافت های مجلل سرو می شد.خواص آناناس

خواص آناناس

در آمریکای مرکزی و جنوبی، آناناس نه تنها برای طعم شیرینش ارزشمند است، بلکه برای قرن ها از آن برای درمان مشکلات هاضمه و التهابی استفاده می شود.

این بخش از سلامت تغذیه در نمناک به بررسی فواید سلامتی و مغذی آناناس و نیز روش هایی برای گنجاندن آن در رژیم غذایی می پردازد.

کالری و ارزش غذایی میوه آناناس :

یک فنجان از تکه های آناناس تازه تقریباً شامل موارد زیر است:

  • 82 کالری
  • 0.2 گرم چربی
  • 0 گرم کلسترول
  • 2 میلی گرم سدیم
  • 21.65 گرم کربوهیدرات (شامل 16 گرم قند و 2.3 گرم فیبر)
  • 89 گرم پروتئین

 

به عنوان درصدی از نیازهای روزمره زندگی روزانه، این عددها وجود دارد:

  • 131 درصد ویتامین C
  • 2 درصد ویتامین A
  • 2 درصد کلسیم
  • 3 درصد آهن

هم چنین آناناس منبع ویتامین و مواد معدنی مهمی از جمله این موارد است:

  • تیامین
  • ریبوفلاوین
  • ویتامین B – 6
  • اسید فولیک
  • اسید پنتونیک
  • منیزیم
  • منگنز
  • پتاسیم
  • بتا کاروتن و آنتی اکسیدان ها

آناناس تازه، تنها منبع شناخته شده آنزیمی به نام بروملین است.

 خواص آناناس

  • وحید حسینی
  • شنبه ۹ شهریور ۹۸

خواص و فواید کنجد برای هرچی فکرشو بکنید

خواص کنجد برای سلامت بدن ، زیبایی پوست و مو ، درمان بیماری ها و تناسب اندام

دانه های کنجد ممکن است که کوچک باشند اما مزایای زیادی برای سلامتی دارند. دانه کنجد از گیاه کنجد گرفته شده است و یکی از قدیمی ترین گیاهان روغنی در جهان محسوب می شود. بسیار مقاوم است و میتواند در انواع شرایط آب و هوایی رشد کند. این دانه ها بسیار کوچک هستند، حدود 2 میلی متر عرض و 3 تا 4 میلی متر طول دارند.خواص کنجد

خواص کنجد

در اصل آنها بومی هند و قسمتی از آفریقا بوده اند ، اگر چه اکنون بسیاری از کشور های دیگر نیز آنها را به خوبی کشت میکنند. اگر چه این دانه ها روغنی است، اما محتوای چربی آنها تا حد زیادی سالم است به همین دلیل یکی از روغن های سالم برای پخت و پز در سراسر جهان استفاده میشود. دانه های کنجد را میتوان بدون پوست یا با پوست تهیه کرد.

 

ارزش تهیه دانه های کنجد:

دانه های کنجد بسیار مغذی هستند، تنها 100 گرم از این دانه ها میتوانند 573 کیلو کالری انرژی داشته باشند ، علاوه بر این آنها چنانچه در بخش سلامت نمناک می خوانید همچنین حاوی تقریبا 50 گرم چربی است که حدود 85 درصد چربی های سالم هستند. این دانه ها همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین B6، تیامین، نیاسین، کلسیم، مس، منیزیم، آهن و فسفر هستند.

ارزش غذایی کنجد:

اول از همه کنجد حاوی سسامولین و سسامیناند، دو فنول مهم با اثرا مفید بر سلامت انسان است. این دو فنول به درمان بسیاری از بیماری ها کمک میکند، به عنوان مثال سطح کلسترول و فشار خون را کاهش میدهد.

مطالعات حیوانی نشان میدهد که جذب ویتامین E را افزایش میدهند و کبد را از آسیب های رادیکال محافظت میکند.

فواید کنجد و خاصیت کنجد

  • وحید حسینی
  • شنبه ۹ شهریور ۹۸

طرز تهیه حلیم خانگی با طعمی متفاوت و خوشمزه

طرز تهیه کامل حلیم همراه با مواد لازم

حلیم از جمله غذاهای بسیار خوشمزه می باشد که خواهان زیادی در ماه های محرم و رمضان دارد که در ماه رمضان نیز یک افطاری فوق العاده خوشمزه و مناسب به حساب می

آید که البته این بار ما به شما پیشنهاد می کنیم دستپخت خود را برای درست کردن حلیم خانگی امتحان کنید و از آن لذت ببرید.حلیم

حلیم

مواد لازم برای حلیم

  • گندم(ترجیحا پوست کنده) : 500 گرم
  • گوشت(ترجیحا بوقلمون) : 300گرم
  • آب : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم(خیلی کم)
  • روغن حیوانی یا کره آب شده : به مقدار لازم
  •  شکر و دارچین :  به مقدار لازم برای تزیینات

حلیم خانگی

  • وحید حسینی
  • دوشنبه ۴ شهریور ۹۸

بهترین روش پخت برای درست کردن قیقناق یا خاگینه

مواد لازم برای قیقناق خاگینه

  • تخم مرغ :4 عدد
  • شکر :3 قاشق غذاخوری
  • دارچین :1 قاشق چایخوری
  • آرد :4قاشق غذاخوری
  • گردوی :خرد شده  مقداری
  • پودرهل :مقداری
  •  پودر قند :برای تزیین

قیقناققیقناق

قیقناق

 

  • وحید حسینی
  • شنبه ۲ شهریور ۹۸