استفاده از مواد بازیافتی در تولید و تهیه فیلامنت های پرینترسه بعدی خبر تازه ای نیست بلکه این فناوری نوین علاوه بر کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان هدف استفاده از متریال بازیافتی در تولید فیلامنت ها که در حقیقت مواد اولیه و اصلی کار پرینترهای سه بعدی هستند را در دستور کار خود دارد.

فیلامنت جدید پرینترسه بعدی

ساخت فیلامنت جدید پرینترسه بعدی با قهوه

همکاری دوشرکت برای تولید فیلامنت پرینترسه بعدی قهوه های بازیافتی

یکی از شرکت های تولید کننده پرینترسه بعدی به نام Dom USAبا همکاری کمپانی C2Renew به عنوان تولید کننده کامپوزیت های زیستی فیلامنت جدیدی را به دنیای فناوری پرینترسه بعدی معرفی کرده اند که با قهوه های دورریختنی تهیه و تولید می شود. همانطور که پیش بینی می شد اشیای حاصل از پرینت سه بعدی با فیلامنت قهوه رنگ قهوه‌ای غلیظ داشته و خطوط طبیعی در آن مشاهده شد.
آن گونه که کمپانی سازنده می‌گوید «فنجانی که با wound up پرینت شده است یک فنجان قهوه واقعی است.» این محصول اولین نوع از کامپوزیت‌هایی است که در حال حاضر کمپانی ۳DOM قصد ساخت دارد. این محصولات تحت نام کامپوزیت‌های c2renew که بر زیستی بودنشان تاکید شده است و در آینده نزدیک وارد بازار می‌شوند ساخته شده اند. –
فیلامنت پرینترسه بعدی

ساخت و تولید فیلامنت پرینترسه بعدی با قهوه

کمپانی C2renewe در رابطه با تولید فیلامنت های قهوه اینگونه توضیح داد که :
با استفاده از فناوری های مدرن روز دنیا می توانیم از منابع تجدید پذیر با هزینه بسیار کم استفاده کنیم. ترکیب‌های زیست کامپوزیتی ما از پس‌ماندهای کشاورزی و پلاستیک‌های بازیافت شده یا بکر حاصل از نفت و منابع تجدیدپذیر تولید شده‌اند.
فیلامنت قهوه های بازیافتی بر روی هر دستگاه پرینترسه بعدی با قابلیت پرینت سه بعدی PLA نصب و مورد استفاده قرار می گیرند چرا که نتیجه حاصله بر روی چندین مدل از پرینترسه بعدی رضایت بخش بوده است.اعلام عرضه بافت‌های جدید بر پایه قهوه پس از تولید پرینتر PLA Glass filled که اولین محصول در این دسته است رسمی می‌شود.همانطور که مشاهده می کنید تصاویر تولید شده با پرینترهای سه بعدی با فیلامنت قهوه بازیافتی به صورت اشکالی واضح و با خط های مشخص ساخته شده اند.
فیلامنت پرینترسه بعدی

اشیا چاپ شده فیلامنت پرینترسه بعدی با قهوه بازیافتی