نکاتی مختصر در مورد رپورتاژ آگهی

در گوناگون95 همراه ما باشید.

رپورتاژ آگهی راهی مناسب است برای بهبود کسب و کار شما (برندینگ) و همچنین روشی عالی برای بهینه سازی و سئوی سایت شما است.

رپورتاژ آگهی امروزه یکی از بهترین و تاثیر گذار ترین انواع تبلیغات در دنیای اینترنت به شمار می رود ، بسیاری از شرکت ها و صاحبان صنایع برای گسترش کسب و کارشان و برندینگ در دنیای اینترنت در صدد هستند محصولات و خدمات خود را به عنوان یک رپورتاژ آگهی یا یک خبر آگهی در سایت های پر بازدید و پر مخاطب منتشر نمایند .

 

تعریف و تشریح ویکیپدیا از واژه رپرتاژ آگهی یا همان رپورتاژ آگهی به شکلی از آگهی گفته می شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه می شود، در حالی که آنچه آنها می بینند، می شنوند و می خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است. اصطلاح رپرتاژ آگهی برای اولین بار در سال 1945 به ادبیات انتقادی رسانه ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه ها،(رپورتاژ) رپرتاژ آگهی ها بسیار موثرند و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهی ها تصویب شده و می شود. دیوان بین المللی تجارتدر قانون آگهی های خود که در سال 1997 به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند

رپرتاژ آگهی در واقع به این دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد میکنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه میکنند . 
رپورتاژ آگهی درواقع یک خبر تبلیغاتی است که در قالب یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاری ها و سایت های خبری پربازدید منتشر میشود که شامل یک تیتر جذاب ، چند پاراگراف متن و عکس و هایپرلنیک فالو میباشد..